Voortbouwend op onze vaste waarden en op ons erfgoed van innovatie, kwaliteit en duurzaamheid is het ons doel om 's werelds meest duurzame merk voor lifestyle tassen en reisbagage te worden.

Onze nieuwe wereldwijde strategie – 'Our Responsible Journey' – bevestigt onze doelstellingen tot 2030. Van de manier waarop we producten vervaardigen tot hoelang ze meegaan, hoe we onze impact op de planeet kunnen verkleinen en hoe we kunnen verzekeren dat onze mensen, onze partners en de gemeenschappen zich engageren.

Wij helpen onze klanten lichter te reizen door de beste producten te ontwikkelen, op basis van de meest duurzame en innovatieve materialen en productiemethoden.

Productlevenscyclus
Productlevenscyclus
Door producten te ontwerpen die lang meegaan, dragen we ons steentje bij om de wereldwijde afvalberg te verkleinen. Maar dit is slechts de eerste stap. Dankzij de lange garanties en het uitgebreide repair netwerk zorgen we ervoor dat je kan blijven reizen, waar ter wereld je ook bent.
REPAIR CENTERS
REPAIR CENTERS
REPAIR CENTERS
We kunnen accidentele schade of slijtage aan uw Samsonite bagage herstellen in onze reparatiecentra. Er zijn er meer dan 200 in ruim 65 landen verspreid over de hele wereld.
Innovatieve materialen
Innovatieve materialen
Innovatieve materialen
Wij focussen ons op designs die hulpbronnen respecteren. Ook door de meest duurzame materialen te ontwikkelen, verkleinen we onze impact op het milieu zo veel mogelijk. Denk maar aan onze toonaangevende stof Recyclex®, die volledig is vervaardigd uit plastic flessen. Door meer gerecyclede materialen te gebruiken in onze producten, beperken we afval en het gebruik van nieuwe materialen tot een minimum.
Sinds 2018 hebben we wereldwijd meer dan 50 producten op de markt gebracht waarvoor we een duurzaam materiaal zoals Recyclex® gebruikten, een stof die volledig is vervaardigd uit gerecyclede petflessen (rPET). We schatten dat ruim 52 miljoen petflessen van 500 ml zo een tweede leven kregen.

We doen er alles aan om onze impact op de klimaatverandering zo klein mogelijk te houden. Daarom hebben we duidelijke doelstellingen voor de vermindering van onze CO2-uitstoot gekozen. Het doel is om tegen 2025 koolstofneutraal te zijn. Maar we kijken ook verder dan onze eigen activiteiten, om te achterhalen hoe we de uitstoot in onze toeleveringsketen kunnen verminderen.

Meer efficiëntie
Meer efficiëntie
We proberen onze totale CO2-voetafdruk in kaart te brengen, van al onze activiteiten samen. Zo kunnen we de beste middelen inzetten om efficiënter te gaan werken en ons energieverbruik en onze uitstoot optimaal terugdringen.
We streven voor 2025 naar een 15% lagere koolstofintensiteit dan in 2017. In 2019 bedroeg de daling al 6,6%.
Minder uitstoot
Minder uitstoot
Minder uitstoot
We houden ook rekening met de CO2-voetafdruk van onze eigen activiteiten, onze producten en hun verpakking. We voeren best practices in, gebruiken groene stroom en innoveren om de oorzaken van de klimaatverandering aan te pakken.

We zorgen voor de gemeenschappen waar we werken en voor de mensen die daar wonen. Zo stimuleren we goede praktijken en positieve effecten die verder reiken dan onze directe activiteiten, om deze mensen en gemeenschappen een fatsoenlijk bestaan te verzekeren.

Respect voor mensenrechten
Respect voor mensenrechten
Respect voor mensenrechten
Als verantwoord bedrijf willen we er zeker van zijn dat de mensen die voor onze leveranciers werken goed en eerlijk worden behandeld. Het is een van onze prioriteiten om de mensenrechten te respecteren en volgen de normen die zijn vastgelegd in onze gedragscode.
SAMSONITE ETHISCHE CODE
SAMSONITE ETHISCHE CODE
Onze gedragscode voor leveranciers ('Samsonite Ethical Charter') vereist dat leveranciers aan onze standaarden van eerlijke en verantwoorde handel voldoen zodat iedereen die betrokken is bij het vervaardigen van Samsonite producten met respect en zorg wordt behandeld.
Verantwoord inkopen
Verantwoord inkopen
We werken ook samen met onze leveranciers om te verzekeren dat de goederen die zij ons bezorgen op een verantwoorde wijze zijn ingekocht en gefabriceerd. Ons bestaand sociaal nalevingsprogramma is reeds sterk, maar we blijven onze standaarden promoten en garanderen dat de mensenrechten over de volledige toeleveringsketen worden beschermd.
In 2019 voerde Samsonite 314 audits uit van 288 tier 1-fabrieken om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan onze strenge normen en ons verantwoord inkoopbeleid. We zullen ons programma voor de naleving van de sociale regels blijven uitbreiden om negatieve gevolgen van onze activiteiten voor de mensenrechten te voorkomen.

Onze mensen zijn een van onze grootste troeven. En we weten dat we onze duurzaamheidsdoelstellingen alleen kunnen bereiken dankzij hun passie en inzet. We steunen ze in hun hele werktraject door een veilige werkomgeving te scheppen en ze de beste kansen, bedrijfscultuur en ondersteuning te bieden.

Betrokkenheid & Ontwikkeling
Betrokkenheid & Ontwikkeling
We willen dat onze medewerkers zich kunnen ontplooien. Om hen te helpen met groeien voorzien we betekenisvolle ontwikkelingsmogelijkheden, beloning en herkenning. Daarnaast garanderen we ook een veilige werkomgeving en promoten en ondersteunen we een effectief gezondheidsbeleid.
We hebben een nieuw, wereldwijd hr-platform met de naam Ask Athena gelanceerd om te verzekeren dat iedereen toegang heeft tot informatie over ontwikkelingsmogelijkheden, maar ook over hun salaris, hun voordelen en de algemene procedures op de werkplek.
Diversiteit & Inclusie
Diversiteit & Inclusie
Diversiteit & Inclusie
We zetten ons in voor een cultuur, die net zo divers & dynamisch is als de wereld waarin we reizen. We verwelkomen iedereen en garanderen de werknemers dat er genoeg mogelijkheden zijn om binnen het bedrijf door te groeien.
EVENREDIGE GENDERGELIJKHEID
EVENREDIGE GENDERGELIJKHEID
EVENREDIGE GENDERGELIJKHEID
Wereldwijd hebben we meer dan 50% vrouwen in dienst. Tegen 2030 willen we een evenwicht bereiken tussen mannen en vrouwen in belangrijke functies.
Onze aanpak
Onze aanpak
Al meer dan een eeuw beschermt Samsonite de bezittingen van mensen die de wereld rond reizen. Vandaag willen we onze mooie planeet beschermen en zorgen voor de meest kwetsbaren onder ons. Beslissingen over de meest efficiënte manieren om bij te dragen aan onze gemeenschappen worden lokaal genomen en uitgevoerd. Maar waar ter wereld we ook actief zijn, drie doelen streven we altijd na: de mooie plekken op aarde beschermen, het welzijn bevorderen en kwetsbare gemeenschappen sterker maken.
De mooie plekken op aarde beschermen
De mooie plekken op aarde beschermen
We willen de mooie plekken op aarde beschermen via projecten voor herbebossing en natuurbescherming. We schatten dat we via de projecten die we wereldwijd ondersteunen tot nu toe meer dan 738.000 bomen hebben geplant. Deze projecten helpen bedreigde soorten te beschermen, de vernietiging van ecosystemen te voorkomen, en bossen en aangeplante gebieden koolstof uit de atmosfeer beter op te slaan. Ze verbeteren ook de levenskwaliteit van de mensen die in of rond deze gebieden wonen en vormen waardevolle habitats voor wilde dieren.
Promoting Wellbeing
Het welzijn bevorderen
We kiezen ervoor om een aantal organisaties te ondersteunen die zich inzetten voor de preventie en behandeling van lichamelijke en geestelijke gezondheidsproblemen.
Promoting Wellbeing -Free Hugs
Empowering Vulnerable Communities
Kwetsbare gemeenschappen sterker maken
We proberen kwetsbare gemeenschappen sterker te maken via steun aan programma's die personen, gezinnen en gemeenschappen over de hele wereld helpen zich te ontplooien.