Verzendingen en retours

De leveringskosten

De leveringskost is afhankelijk van de gekozen verzendmethode (express of standaard). Het standaardtarief is goedkoper dan het express tarief. Standaard is er een 48 tot 72 uren transittijd en de leveringsdag is niet gegarandeerd. Voor de meeste producten zal een keuze mogelijk zijn. De kosten van een verzending worden steeds vermeld voor u met de bestelling aanvangt. Op die manier komt u niet voor onaangename verrassingen te staan.

Beperkingen omtrent leveringslocaties

Informatie omtrent de koeriers

De verzending wordt uitgevoerd door een professionele koerier. Er zal bij levering een handtekening gevraagd worden. De zending kan afgeleverd worden aan een ander persoon als deze zich bevindt op het adres door u aangegeven. Wanneer niemand aanwezig is zal u gevraagd worden om een afspraak te maken voor een 2de aanbieding. Dit kan telefonisch gebeuren, of u zal een kaartje in de brievenbus vinden.

Terugsturen van een product

Recht van terugsturen van een product

Wij streven naar 100% klantentevredenheid. Bent u niet tevreden van de ontvangen goederen, dan kan u deze terugsturen binnen de 14 dagen na ontvangst, op voorwaarde dat u de artikelen niet gebruikt heeft, dat ze volledig zijn (originele etiketten, accessoires, gebruiksaanwijzing, en garantie) en in hun originele verpakking. Het recht om bestellingen te annuleren en goederen terug te sturen is niet van toepassing op gepersonaliseerde artikelen.

U dient de goederen onmiddellijk terug te sturen, in hun originele verpakking. Als de teruggestuurde goederen niet volledig zijn, verliest u het terugzendrecht.

Voor een retour kan u de volgende procedure volgen :

Retourinstructies

  1. Vul het retour formulier in en wij zullen u binnen de 3 - 5 werkdagen een retour nummer en verdere instructies per email toesturen.
  2. Verpak de goederen voor u ze terugstuurt (stuur enkel niet-gebruikte goederen terug, in originele verpakking, met originele etiketten, accessoires, gebruiksaanwijzing, en garantie). De orginele verpakking zorgt ervoor dat schade tijdens het terugsturen vermeden wordt.
  3. U zal per email de instructies voor een retour ontvangen. Druk het retouretiket af en kleef deze op de doos/dozen. Het ontvangen etiket zal alle informatie bevatten om de retour goed te laten verlopen (uw gegevens, ons leveringsadres, de koeriersnaam).
  4. Mocht u vragen hebben na stap 3, aarzel niet ons te contacteren. Indien geen vragen, dan moet u de goederen binnen de 14 dagen terugsturen naar ons.
  5. Indien u aan alle bovenstaande eisen hebt voldaan, zullen wij het bedrag van de aankoopprijs, inclusief standaard verzendkosten, terugbetalen. De terugbetaling zal gebeuren binnen 14 dagen nadat u het retourformulier hebt ingevuld en nadat we een afhaalbewijs van het pakket hebben ontvangen.
  6. Indien u niet aan alle eisen voor een terugbetaling hebt voldaan, zullen wij u via e-mail op de hoogte brengen waarom we de terugbetaling niet binnen 14 dagen kunnen goedkeuren.

Enkel online gekochte goederen kunnen teruggestuurd worden. Voor alle andere retours, dient u zich te wenden tot de winkel waar u de goederen aangekocht heeft.

Defecte Producten

Bij ontvangst graag de goederen inspecteren, en indien er problemen zijn de bon niet aftekenen, of het probleem duidelijk op de bon van de transporteur vermelden. Volg daarna de retour procedure beschreven onder "Recht van terugsturen van een product" binnen 24 uur. Indien het defect een productie- of materiaalfout is van Samsonite, of indien wij u de verkeerde goederen geleverd hebben, dan staan wij in voor de verzendkosten van het terugsturen van de goederen.